Handelsbetingelser for køb på BagspaceOne

e-mærket: bagspace.dk er en e-mærket webshop, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. Du kan kontakte os på 0045 20 36 06 36 (Man-Tor, 9.00-16.00 Fre 9.00-15.00) eller på kontakt@bagspace.dk som vi besvarer inden for 6 timer timer i hverdagen.

Generelle oplysninger:

 

Virksomhedens navn: BagspaceOne ApS

Organisationsform: Anpartsselskab

CVR-nr.: 36070773

AdresseIslandsgade 28-30, 4690 Haslev (Ingen fysisk butik, men lager og showroom på denne adresse)

Lager: BagspaceOne, Islandsgade 28-30, 4690 Haslev 

Mail: kontakt@bagspace.dk

Tlf.: 0045 20 36 06 36

Etableringsår.: 2012

 

Hos BagspaceOne kan du kun bestille varer via vores website bagspaceone.com. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Leveringsvilkår

 

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med bagspaceone.com indgås aftaler på: Dansk, Engelsk, svensk. 

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til kontakt@bagspace.dk.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vihar modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Nedenstående salgs- og leveringsvilkår gælder for alle leverancer fra internetbutikken BagspaceOne.

Adresse til brug ved afhentning og returnering (inkl. reklamation) af varer: 


BagspaceOne ApS

Islandsgade 28-30

4690 Haslev 

Levering & Fragt

Hos BagspaceOne får du fri fragt til en pakkebutik i nærheden af dig, for ordrer over kr. 1.000,00 inkl. moms. For ordrer under dette beløb skal du kun betale kr. 49,00 for forsendelse til en pakkebutik. Det betyder, at hvis din ordre er på under kr. 1.000,00 inkl. moms, koster levering med ombringning kr. 49,00 i alm. fragtpris. Vi leverer til alle EU-lande, dog er fragt dyrere til udlandet.

Hvis en ønsket vare er udsolgt, bliver du kontaktet via mail hurtigst muligt. Leveringstiden er almindeligvis 1-3 hverdage fra afsendelse af ordren. Dette skal dog kun anses som vejledende, da der kan forekomme forsinkelser uden for vores kontrol. Husk at tjekke at alle dine oplysninger er korrekte. Skriver du f.eks. en forkert adresse, så returneres pakken til BagspaceOne. Dette afstedkommer nye forsendelsesomkostninger, som du som køber selv skal afholde.

Risikoens overgang

Risikoen for varer købt hos BagspaceOne overgår til dig på leveringstidspunktet. 

Betaling

Hos BagspaceOne kan der betales med følgende betalingskort:

  • Dankort og Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • Visa, MasterCard og JBC

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

  • Der tages ikke gebyr ved betaling på bagspaceone.com.

Når du køber varer hos BagspaceOne, er dine betalingsoplysninger sikret via en krypteret SSL forbindelse. Dette betyder, at det kun er NETS der modtager dine bankoplysninger, og du undgår derved, at uvedkommende aflæser dit kortnummer eller andre vigtige betalingsinformationer. BagspaceOne har heller ikke adgang til disse oplysninger. Der kan kun trækkes det beløb du har angivet – og kun én gang. Ønsker du yderligere oplysninger omkring din sikkerhed når du betaler, så læs mere her.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra BagspaceOnes lager.

Finansiering af køb:

Du kan få finansieret dit køb gennem ViaBill, som giver dig mulighed for at betale beløbet delt op i mindre beløb over en længere periode. Se mere her http://www.viabill.com/forbrugere/

Fortrydelsesret

Vi håber ikke at du fortryder dit køb, men hvis du gør, skal du være opmærksom på følgende:

Fortryder du køb af en vare, har du ifølge forbrugeraftaleloven 14 dages returret, dvs. 14 dage til at informere butikken om at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og derefter 14 dage til at returnere varen.

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos BagspaceOne

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du:

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via enten mailadressen kontakt@bagspace.dk eller telefon 0045 20 36 06 36. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur. Den finder du medsendt i din pakken med din vare og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Varens stand, når du sender den retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Det er BagspaceOne, der vurderer om en returneret vare kan sælges igen som ny, eller om der evt. er sket en værdiforringelse, samt fastsætter værdien af forringelsen. En evt. værdiforringelse fratrækkes i det beløb, som du modtager retur.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder og oftest vil være 49,00 kr.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

BagspaceOne ApS

Islandsgade 28-30

4690 Haslev 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE? Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores standardfortrydelsesformular, som du finder nederst på denne side. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. BagspaceOne modtager ikke varer, som sendes pr. efterkrav. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Det vil være en god idé, at returnere i ubeskadiget originalmeballage, da det vil være med til at sikre mod evt. værdiforringelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Du kan læse mere om fortrydelsesretten på den offentlige forbrugerportal www.forbrug.dk

 

Reklamation & returnering

Ved eventuelle fejl eller mangler, som er opstået ved normal anvendelse af varen, henvises der til købeloven. Opstået slidtage, som følge af brug af varen, er ikke omfattet af reklamationsretten.

 

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret) Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på bagspaceone.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE? Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, oftest de 49,00 kr. som BagspaceOne selv tilbyder fragt til. Varen sendes til:

BagspaceOne ApS

Islandsgade 28-30

4690 Haslev

 

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS: Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE? Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, giver købeloven dig mulighed for at vælge mellem flere løsninger.

 

Dine valgmuligheder er:

  • Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
  • Du kan få varen byttet til en ny vare
  • Du kan få et afslag i prisen
  • Du kan få pengene tilbage – hæve købet

 

Hvis du vælger at få pengene tilbage eller et afslag i prisen, kan sælgeren dog afvise dit krav, hvis han i stedet tilbyder dig at vælge mellem, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation eller at få varen ombyttet.

 

Sælger kan igen afvise

Når du har truffet dit valg, fx at du ønsker ombytning, kan sælger igen afvise, hvis det vil være uforholdsmæssigt dyrt at ombytte i forhold til at afhjælpe manglen, fx ved at reparere. Sælgeren kan dog altid afvise at bytte varen til en ny, hvis den fx er udgået af produktion og ikke kan skaffes, eller hvis den er tæt på at være slidt op.

Sælger kan kun afvise dit valg, hvis den mulighed, han i stedet tilbyder, fx reparation, kan gennemføres inden for rimelig tid og uden den store ulempe for dig.

 

Afhjælpning - hvad er det?

Det er afhjælpning, når en fejl eller mangel fjernes fra den vare, du har købt.

Afhjælpning vil meget ofte være en reparation, hvis fjernsynet fx ikke virker som det skal, eller syningen på frakken går op. Du kan kun forlange afhjælpning, hvis det overhovedet er muligt, og det ikke er meget dyrt for sælgeren. Du kan fx ikke forlange at få en stor tyk brugsanvisning oversat til dansk. En reparation kan også være uforholdsmæssig dyr, hvis der fx er tale om en mindre fejl, og varen skal sendes langt eller skilles helt ad.

 

Ombytning - hvad er det?

Det er ombytning, når den vare, du har købt, har en fejl eller en mangel, og du får leveret en ny vare.

Den nye vare, du får leveret, skal være magen til den, du købte. Det vil sige samme farve, samme model, samme funktioner – helt magen til. Varen skal være fabriksny. Du kan kun vælge ombytning, hvis det er muligt. Det er fx ikke muligt at ombytte en brugt vare eller en udstillingsmodel, da der ikke findes en anden vare præcis magen til. Der kan også være varer, der er så specielle hver især, at det kan være svært eller umuligt at finde en magen til. Det kan fx være en pels, et håndlavet smykke eller en hund.

Hvis varen er udgået af produktion og ikke kan skaffes, kan du heller ikke forlange ombytning. Hvis varen ikke er udgået af produktion, men sælgeren bare ikke har flere på lager, kan du i nogle tilfælde forlange, at sælgeren skaffer varen hjem til dig, men det vil afhænge af, hvor dyrt det er at skaffe varen.

 

Afslag i prisen - hvad er det?

Det er et afslag i prisen, når du accepterer en mangel ved varen mod at få et beløb udbetalt.

Beløbets størrelse er svært at fastsætte, men det skal være ”passende”. Hvis manglen ikke forringer varens værdi - det kan fx være, at varen har en anden blå farve, end du har bestilt - kan du forlange et ”passende” afslag, som må fastsættes efter et skøn.

Et afslag i prisen vil typisk komme på tale, hvis der er tale om en mindre mangel, og du derfor ikke har ret til at få pengene tilbage, og det enten ikke er muligt eller uforholdsmæssigt dyrt at ombytte eller på anden måde afhjælpe. Det kan også komme på tale ved fejl og mangler på varer, der er meget slidte, eller hvis du selv foretrækker et afslag i prisen, frem for at varen fx skal sendes til reparation.

Sælgeren kan afvise dit ønske om at få et afslag i prisen, hvis han i stedet tilbyder dig valget mellem afhjælpning og omlevering.

 

Hæve købet - hvad er det?

Det er ophævelse af købet, når du afleverer varen tilbage til butikken og får dine penge igen. Det beløb, du har krav på, er det, du i sin tid betalte for varen, og ikke det, varen koster på det tidspunkt, hvor købet hæves. Du kan kun ophæve købet og få pengene tilbage, hvis du kan aflevere varen tilbage i væsentlig samme stand, som den var i ved købet. Du kan derfor ikke regne med at få pengene tilbage, hvis varen er meget slidt. Sælgeren kan afvise dit ønske om at ophæve købet, hvis han i stedet tilbyder dig valget mellem afhjælpning og omlevering.

Du kan kræve at ophæve købet, hvis det ikke er muligt hverken at afhjælpe eller omlevere, eller hvis sælger har prøvet at afhjælpe eller ombytte flere gange uden held.

 

Valget mellem ombytning og reparation

Hvis den vare, du har købt, har en mangel, og du vælger at få en ny vare, skal sælgeren tage stilling til, om han uden videre vil give dig en anden, eller om han vil afvise dit krav og forlange at få lov til at reparere. Det vil han have ret til i en række tilfælde, men han må vurdere de to muligheder. Hvis du vælger, at få manglen afhjulpet, fx ved en reparation, kan sælgeren i en række tilfælde afvise det mod at tilbyde dig at bytte til en ny vare.

 

Vurdering af de to muligheder

  • Hvis sælgeren vil afvise dit krav om ombytning, må han lave en afvejning af fordele og ulemper, pris og tid ved de to muligheder:

 

Sælgeren kan afvise dit krav om at få en ny vare:

  • Hvis det ikke er muligt at ombytte
  • Hvis det er urimeligt dyrt i forhold til, hvad det vil koste at afhjælpe, fx at reparere
  • Hvis varen er meget slidt, måske tæt på at være slidt op

 

Sælgeren kan ikke afvise dit krav om ombytning:

  • Hvis det tager meget lang tid at reparere
  • Hvis sælgeren har prøvet at reparere den samme fejl flere gange før
  • Hvis der er mange forskellige fejl ved varen

 

Sælgeren kan afvise dit krav om afhjælpning:

  • Hvis det ikke er muligt at afhjælpe, fx at reparere
  • Hvis det er urimeligt dyrt

 

Hvis det ikke er muligt hverken at reparere eller omlevere, kan du i stedet:

  • Få pengene tilbage – hæve købet
  • Få et afslag i prisen

 

Du kan dog ikke forlange at hæve købet og få pengene tilbage, hvis der er tale om en uvæsentlig mangel.

 

Reklamationsret efter de første to år

To år efter leveringen udløber din reklamationsret. Der kan dog være enkelte muligheder for fortsat at klage.

Læs mere om reklamationsretten efter 2 år

Ønsker du at returnere en vare, som lever op til kravene for sådanne, bedes du sende varen til adressen nederst på siden, samt vedlægge kopi af din faktura. Når vi har modtaget den returnerede vare, samt godkendt denne, krediteres købsbeløbet til det anvendte kreditkort.

Generelt

Alle priserne hos BagspaceOne er inklusiv moms (25%). tager forbehold for åbenlyse tastefejl. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Derudover forbeholder vi os retten til at opdatere priser og ændre afgifter i det omfang, det er nødvendigt. Hjemmesiden er senest opdateret den 15. januar 2015. BagspaceOne tager ikke ansvar for eventuelle materielle skader, som vores solgte produkter måtte forvolde i forbindelse med brug.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@bagspace.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet www.forbrug.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk 41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR (gengivet iht. loven):

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

The Insert Company ApS. Islandsgade 28-30, 4690 Haslev 

Mail: kontakt@bagspace.dk

Tlf. 0045 20 36 06 36

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*) - Bestilt den (*)/modtaget den (*) - Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) - Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) - Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) - Dato (*)Det ikke relevante udelades

 

For at du kan indgå aftale med os på bagspaceone.com, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, mobiltelefonnummer og mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos The Insert Company ApS. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Følgende fra The Insert Company ApS. har adgang til de oplysninger, der registreres om dig: Direktør Mik Hass Rasmussen og direktør Martin Hoffmann, som er de dataansvarlige på bagspaceone.com. Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart. Som registreret hos The Insert Company ApS. har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til The Insert Company ApS. via e-mail kontakt@bagspace.dk.